برگزاری نشست علمی «گپ‌وگفت معمارانه» در موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۵۷۰۲۸ اخبار اخبار مراکز عمومی
دومین نشست علمی «گپ‌وگفت معمارانه» با محوریت روش تحقیق در مستندنگاری(مونوگرافی) با حضور روبرت واهانیان، معمار و آرشیویست رشت در در موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.
برگزاری نشست علمی «گپ‌وگفت معمارانه» در موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی گیلان دومین نشست علمی «گپ‌وگفت معمارانه» با محوریت روش تحقیق در مستندنگاری(مونوگرافی) با حضور روبرت واهانیان، معمار و محقق و آرشیویست رشت به عنوان سخنران ویژه در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.
در این نشست علمی که با استقبال جمعی ازاساتید دانشگاهی، پژوهشگران، محققین و دانشجویان معماری در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی از دانشگاه‌های رشت برگزار شد، مینو خاک‌پور، معمار و محقق و عضو هیات علمی دانشگاه و همچنین عباس رحیمیان، معمار و عضو هیات علمی دانشگاه از دیگر اعضای پنل تخصصی بودند.
روبرت واهانیان، معمار مرمتگر و گیلان شناس و آرشیویست معاصر رشت در این نشست علمی به ارائه تجاربی از روش‌شناسی و همچنین مواجهه با اسناد و مستندات در بهره‌گیری از مرمت و ساخت فضا پرداخت؛ علاوه‌بر این دغدغه معماران از وضعیت بازار تاریخی رشت به عنوان یک تشکیلات اقتصادی با قدمت تاریخی به چالش کشیده شد و نگاهی مبتنی بر پویاسازی رویدادها ووقایع اجتماعی در بطن کالبد کهن مورد بحث قرار گرفت.


( ۱ )

نظر شما :