سمینار کار آفرینی در حوزه گردشگری برگزار شد
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان زهرا تاخیره مدرس این مرکز گفت: مفهوم استارتاپ به هرنوع کسب و کاری گفته می شود که در بستر فناوری اطلاعات و به صورت خلاقانه ایجاد گردد. وی با بیان اینکه استارتاپ های گردشگری به عنوان یکی از انواع استارتاپ ها مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند افزود: از جمله نمونه های موفق داخلی می توان علی بابا، علا الدین، جاجیگا و... نام برد که علیرغم نبود زیرساخت های اصلی این صنعت در کشور( محدودیت هتل و پرواز) توانسته اند سهم خوبی از بازار را از آن خود کنند.
این مدرس خاطرنشان کرد: ایران علیرغم قرار گرفتن در بین ده کشور اول جهان در زمینه جاذبه های تاریخی و طبیعی، سهمی کمتر از یک درصد گردشگری جهان را داراست و همین امر می تواند جذابیت ورود به این صنعت به عنوان یک صنعت بکر را برای مخاطبان افزایش دهد. وی یادآور شد: گردشگری سلامت نیز یکی از زیرمجموعه های این صنعت بوده که وجود پزشکان حاذق، تجهیزات بیمارستانی مطلوب، اختلاف پول ملی با سایر ارزها و... می تواند بازار مناسبی برای ورود باشد. از جمله استارتاپ های موفق در این زمینه میتوان پذیرش ۲۴، سیمیاروم، سینا، آسانیسم و... را نام برد که از فرصت موجود استفاده کرده و بازار خوبی برای خود رقم زده اند. علیرغم تمام محدودیت هایی که صنعت گردشگری در کشورمان دارد مخاطبان می توانند از فرصت های بالقوه در این زمینه نهایت استفاده را ببرند.
نظر شما :